Így éltük meg...

Lépésről a másikra

01. - 02. - 03. - 04. - 05. - 06. - 07. - 08. - 09. - 10. - 11. - 12. - 13. - 14. - 15. - 16. - 17. - 18. - 19. - 20. - 21. - 22. - 23. - 24. - 25.
26. - 27. - 28. - 29. - 30. - 31. - 32. - 33. - 34. - 35. - 36. - 37. - 38. - 39. - 40. - 41. - 42. - 43. - 44. - 45. - 46. - 47. - 48. - 49. - 50.
51. - 52. - 53. - 54. - 55. - 56. - 57. - 58. - 59. - 60. - 61. - 62. - 63. - 64. - 65. - 66. - 67. - 68. - 69. - 70. - 71. - 72. - 73. - 74. - 75.
76. - 77. - 78. - 79. - 80. - 81. - 82. - 83. - 84. - 85. - 86. - 87. - 88. - 89. - 90. - 91. - 92. - 93. - 94. - 95. - 96. - 97. - 98. - 99. -100.
Ezek nem LOTTÓ számok, hanem? na mi? igen linkek sorban részenként. Egy katt és ott a folytatás!

2012. július 15., vasárnap

Kis tisztaság, nagy kád önsajnálat...82.


Meglátogatom a mellékhelyiséget, amiben van rokkantaknak elkülönített rész is. Ürömben az örömöm éled, mert ráadásul még nyitva is van, ami ritkaság számba megy. Nem tudni miért itt Spanyolországban több lezárt rokkant illemhellyel találkoztam, mint nyitottal. A nagy térben a vécéhez mosdó is dukál, aminél tökéletesen tisztába teheti magát az ember. Ja és sokkal tisztább helység, mint a többi. Talán, mert kevesebben használják. Mindenesetre kihasználom az alkalmat, gyorsan beslisszanok, magamra zárom az ajtót és amennyire tudok lemosakszom az előrelátásomból magammal hozott tisztasági csomagom segédletével. Amiből csak a tiszta fehérnemű, ruha, na meg egy törölköző hiányzik. De sebaj, letekerek néhány méter papírt megtörölközni, további néhány métert meg viszek magammal, kimerült készletünk utánpótlása végett. Immár felfrissülve, egy kicsit jobb kedvel megyek ki, Párom is volt az ő részlegén, Ő is ugyancsak felszerelkezett papírral, megbeszélés nélkül, csak úgy összehangoltan. Lassan telik az idő, bár már tíz is elmúlt, de még nem érkeztek meg a várt személyek. Viszont jelek vannak arra, hogy valóban lesz itt valami, mert egyre több hajléktalan, vagy ha nem is az, de nagyon szegény ember gyülekezik. Na, jó, most már biztos kevesebb van előre, mint hátra. Néha kimegyünk friss levegőt szívni, kerül egy – egy szál cigi innen onnan, most például a földről. Majdnem egy egész szál, csak a szűrőjét vágja le Imre, higiéniai szempontból és máris pöfékelünk. Jól esik a nikotin, de az a gondolat, ami ennek kapcsán foglalkoztat, elveszi ennek a jó eső dolognak a lényegét, élvezetét. Elképesztő még számomra is, mennyire tudom sajnálni magam időnként, mint például most is. Mi lesz velem így? A földről felszedett cigi, tök mindegy mekkora, azt jelenti, hogy csúszunk a lejtőn. Persze lefele, amin igen nehéz megállni, hát még visszakapaszkodni. Legalábbis most nagyon ezt érzem, hiába a pozitivizmus, tapasztalat, amit látok is lelki szemeim előtt, de valamiért inkább a keservet és a szomorúságot részesítem előnyben most ebben a pillanatban. Párom minden féléről beszél, persze tudom én, most azért elsősorban, hogy rá figyeljek és ne avval legyek elfoglalva, hogy milyen helyzetben vagyunk. Én meg direkt nem beszélek az érzéseimről, nincs kedvem. Makacsság, dac szállt meg, és ebben fürdőzve szinte meg sem szólalok. Pedig jól tudom, jobban járnék, ha kibeszélném magamból, de most mégsem megy. Majd később, mikor rendezni tudom magamban. Különben attól is tartok, hogy ha elmondom neki, amit úgy is sejt szerintem, akkor esetleg az eszemhez térítő hangján szól hozzám, ami ritka, bár hatásos. Nagyon nem szeretem, ha felemeli az energikus, határozottsággal teli hangját, ami jól tudom hasznos. Viszont érzem, az most még rontana a lelki állapotomon. Legalábbis ez egy jó kibúvó az alól, hogy felemelt fejjel kelljen viselnem tetteimért a következményeket. Milyen már az, felelősséget vállalni saját magamért? Na azt már nem. Nem akarom azt hallani, hogy minden ami történik velem, azt csak magamnak köszönhetem. Biztos, hogy minderről én tehetek, hogy itt és ilyen körülmények közé kerültem? Hisz a legtöbbször csak pozitív gondolataim vannak, nem jut eszembe, hogy csövezni és koldulni fogok. Ha meg mégis átvillan egy két sötétebb gondolat, azt legtöbbször elhessegetem. És tessék, mégis ez van. Miért? Valamit nem jól csinálok, gondolok? Hogy is van ez? Attól még, hogy pozitívan állok a dolgokhoz, hátul alattomosan megbújnak a gonosz ördögi félelemből származó aggodalmak, és tudtomon kívül munkálkodnak? Nem tudom, nagyon össze vagyok zavarodva és rettentően sajnálom magam. Így inkább koncentrálok arra, hogy Páromat halljam és értsem is miről beszél, mit mesél. Most éppen a román járatokról, pont bent is van egy. Egyből jön egy gúnyos hangú gondolat, ami burjánzik, evvel haza tudnánk menni. Elég volt a kalandból, meg az effélékből ! Ez nekem már túl sok. Akaratomon és erőm felüli már ez a dolog. Nagyon úgy érzem, hogy ennél többet már nem bírok. Nézem Párom, beszéde és annak értelme beszűrődik elmémbe, de szinte közömbös, amikről mesél. Lassan lélegzem és mintha minden és mindenki megállna körülöttem. Az önsajnálat és a düh teljesen eluralkodik rajtam, érzem a szemem könnyezik. Bámulok Páromra nézem, de nem látom, mintha egy 3D- s filmet néznék, mint egy kívülálló szemlélődő. Nem erőltetek semmit, csak bámulok ki a fejemből, még a gondolataim is leállnak. Vagyis, hát nem érzékelem őket. De csalfa az érzékelés, mert jön egy gondolat, ami arra utal, hogy mégis van és mozog, kényszerít, hogy tegyem fel magamnak azt a kérdést, hogy mire jó ez az egész letargikus viselkedés? Miért kínzom magam ilyen baromságokkal? Ennyire mazochista vagyok, hogy szeretek az önmarcangolás és a depresszió mocskában hemperegni? Hát nem ettől akarok végleg megszabadulni? És mint akit fejbe vágnak, jön az ébresztő felismerés. Te jó ég! Ági jó lesz, ha összeszeded magad, mert ebből aztán tényleg semmi jó nem fog kisülni. Emlékszel, mikor a francia határnál ugyanígy nem volt se pénzetek, sem üzemanyagotok? Akkor is volt megoldás, mint Palmsba is meg Badalonába, meg mit tudom én még hol, most hirtelen nem jut eszembe mind, de ez a suttogó hang, elég ahhoz, hogy észre térítsen. Valaki, vagy valami vigyáz rám, semmi bajom nem történhet, egy kis kényelmetlenséget meg megér, hogy jobb legyen az életem, mentálisan, fizikailag egyaránt. Lassacskán lenyugszom. Végre beáll két személy autó, amiből a segítők szállnak ki és pakolják a hozott meleg ételeket, meg a kellékeket. Gyorsan sorba rendeződnek az erre várok. Mi még távolabb ácsingózunk, Párom mondja álljunk be mi is a sorba. Nekem több sem kell, labilis lelkiállapotom mérlege a sötét oldal felé billen megint. Feszültség, düh és a sírhatnék keveréke ihlet meg. Már nem bírom megjegyzés nélkül, és mondom, hogy nem szívesen teszem, nagyon megalázónak tartom. Na erre drága Páromnak még annyi sem kell, mandinerből meg kapom a magamét az eszemhez térítő, felrázó hangján , mi az, hogy megalázó, ez van most. És ha annak tartom, akkor az is. Miért nem nézem, gondolom más szemmel, felfogással a történéseket? Ha ilyeneket gondolok és érzek, akkor ilyenek is fognak történni. Valóban ezt akarom? És mi van az eddig történtekkel, az nem bizonyíték arra, hogy mindenből van kiút, és minden történésnek meg van a miértje? Hajaj! A vörösödő feje, a nem túl hangos, de nyomatékosan határozott hangja, és a dühösnek tűnő nézése elbizonytalanít. Nem szólok egy szót sem, némán követem könnyes szemmel a sorba, letojok már mindent, nem érdekel már semmi érzés. Mélyen megbántva érzem magam, hogy így szólt hozzám, miért érdemlem ezt? Hisz ki az, aki ezt jó kedvvel, kiapadhatatlan derűlátással végig csinálná? Szerintem még Ő sem. Sőt, biztos nem, mert neki is vannak mélypontjai. Csak jobban tudja kezelni az ilyen helyzeteket, sokkal nagyobb tapasztalata van, meg önismerete, mint nekem. S, míg sértődötten, magamba szállva állok némán mellette a sorunkra várva, érzem valami kezd megváltozni bennem. Mindig ez van, már ismerős, tudom, igaza van. Mint legtöbbször. Mire jó ez a sok önmarcangolás és megbánás? Mire jó, ha hagyom, hogy eluralkodjék rajtam a pánik és a félelem? Hát a nagy semmire, csak az önsajnálat növelésére. Az meg nem segít előre. Igaza van, nem szabad feladni, nem szabad, hogy a félelem eluralkodjék rajtam. Mert akkor már akár most leülhetek egy árokszélre és várhatom a megváltást. Bíznom kell magamban, magunkban. És ami a legfontosabb, nincs visszaút, én választottam, nem kényszerített senki, csak egy szavamba került volna és nem vágtunk volna neki az útnak így, ahogy neki vágtunk. De én is akartam, vállalva a nehézségeket és az ismeretlent. Még magam előtt is szégyellem, hogy vagyok képes ekkora fokú önsajnálatra? A sok zagyvaságról már nem is beszélnék, ami kavarog bennem.

Nincsenek megjegyzések: